söndag 27 maj 2012

Redo för USA


I natt åker jag till Raleigh, North Carolina för att ge en keynote på konferensen Foundations of Digital Games (FDG). Förutom slitet med att få ihop ett textmanus har jag valt att teckna varje slide själv. Orsaken är att man fick skriva på en hel rad med intyg som garanterade att man hade rättigheter till de bilder man visar. Som den oroliga själ jag är inbillade jag mig genast att om jag använde en skärmdump så skulle jag hamna i amerikansk rättegång och bli stämd på fantasisummor. Så nu valde jag att teckna hela alltet själv, en inte helt oangenäm uppgift. Jag är också ordentligt inspirerad av RSA animate som jag tycker är en pedagogisk approach utöver det vanliga. Min favorit av dessa är förstås David Harvey’s Crisis of Capitalism.


Så, inspirerad av formen här drar jag till North Carolina. Nedan är ett par bilder som kommer att visas på onsdag i Raleigh. Jag kommer också att liveblogga från hela FDG.  




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar